Home » Werkwijze

Werkwijze

U kunt via e-mail of whatsapp of telefonisch contact met me opnemen voor het maken van een afspraak. De trajecten zijn altijd laagdrempelig, praktisch en kortdurend, waardoor er geen wachtlijst is.

Naar aanleiding van uw aanmelding, maken we een afspraak voor een Intakegesprek. Het Intakegesprek is ook altijd direct een adviesgesprek, dit gesprek is alleen met de ouder(s). Het tweede gesprek is meestal alleen met het kind, maar als dit lastig is, mag de ouder er natuurlijk bij blijven. Het aantal keer dat je komt is afhankelijk van de hulpvraag, maar mijn werkwijze is oplossingsgericht, dus vaak zijn deze twee afspraken al voldoende. Indien nodig en in overleg zijn meerdere gesprekken mogelijk of eventueel nog een afrondend gesprek.

Coaching-sessies vinden plaats in mijn praktijk of bij u thuis. Het is mogelijk om een afspraak te maken op donderdag, vrijdag of zaterdag of op donderdag- of vrijdagavond.

 

Bij de coaching maak ik gebruik van deze 3 effectieve werkvormen en technieken: POPtalk, EFT en de Matrixmethode. Hieronder kunt u hier meer over lezen.

 En natuurlijk mijn ervaring als leerkracht opgedaan in het Primair en Speciaal onderwijs en de ervaring opgedaan met mijn eigen kinderen. Daarnaast werk ik op gevoel en intuïtief en maak ik gebruik van mijn mediamieke gaven en de biotensor.

Ook werk ik met de oliën van Young Living en van de Levensboom, met de Yana kinderremedies en de kinderlijn van De Groene linde en met edelstenen. 

 

POPTALK

POPtalk is beeldtaal die ingezet kan worden tijdens gesprekken met kinderen. Veilig en zonder oordeel wordt er vanuit een helicopterview naar een situatie gekeken.

POPtalk is een methode waarmee je aspecten van iemands belevingswereld letterlijk in beeld brengt. Met poppetjes en symbolisch materiaal kan iedere situatie of elk probleem worden opgesteld. POPtalk is dynamisch omdat de opstelling steeds weer veranderd kan worden; materialen kunnen toegevoegd worden, poppetjes kunnen van plaats verwisselen. Door situaties, gevoelens en gebeurtenissen met POPtalk uit te beelden, maak je het zichtbaar en wordt het makkelijker om hierover te praten. Met beelden kun je dingen vertellen die je in taal vaak niet goed kunt uitdrukken.

POPtalk geeft kinderen op een veilige en makkelijke manier een stem!

EFT

EFT (Emotional Freedom Technique) is een zeer effectieve, korte en makkelijk te onthouden methode om stress in je lichaam op te ruimen en positieve veranderingen in je leven te bewerkstelligen. Het is een onderdeel van de energetische psychologie. 

Als er iets (heftigs) gebeurt dan geeft dat meteen een reactie in je lichaam en vaak blijft er nog een restje spanning achter waarvanuit je dan, terwijl je dat niet wilt, gaat reageren. Met behulp van EFT ontkoppel je dan de oude ervaring met de fysieke reactie waardoor je in het NU niet meer vanuit het verleden hoeft te reageren.

De resultaten van het gebruik van de EFT zijn meestal verbluffend en bijzonder!

Je kunt het gebruiken bij onverwerkte emoties (trauma's, pijnlijke herinneringen), angsten, lichamelijke en psychosomatische klachten. En ook bij kinderen die op school niet volledig presteren en geblokkeerd zijn, zijn de resultaten heel goed!

Ouders en kinderen kunnen het ook thuis, nadat ze het samen geleerd hebben, uitstekend toepassen! 

MATRIXmethode

Dit is een fijne methode die gebruikt wordt bij problemen met leren op school. De matrixmethode is een methode die kinderen helpt om informatie op een voor hun handige manier in hun hoofd te ordenen. Niet door het aandragen van regeltjes of theorieën, maar door het kind zelf te laten ontdekken wat het beter kan doen en wat handiger is. Het is belangrijk dat kinderen inzien hoe het werkt in hun hoofd.

Kinderen slaan informatie op hun eigen manier in hun hoofd op, dit werkt voor veel kinderen heel goed, zij weten de informatie snel terug te vinden. Er zijn ook kinderen die hier meer moeite mee hebben. Hun systeem werkt als het ware niet goed, daardoor krijgen ze een 'vol hoofd' en daar hebben ze last van bij het leren. 

De matrixmethode helpt bij beelddenken, leesproblemen en bij leerachterstanden bij rekenen of lezen. Op een speelse manier kijk ik samen met het kind naar hoe we het volle hoofd weer wat overzichtelijker kunnen maken, en hoe we de informatie op een handige manier kunnen opslaan in het hoofd. Hierdoor verandert ook het gevoel van het kind en de manier van leren. De resultaten van de matrixmethode zijn vaak snel merkbaar. Zo krijgen kinderen meer zelfvertrouwen, vinden ze leren leuker en presteren ze beter en makkelijker.